Teimme tänään harjoitustyön ohjausjärjestelmästä.
Ohjausakseli
Ohjausakseli on raidetangossa kiinni. Liikkeen eteenpäin viejä.
Ohjauspylväs
Ohjauspylväs liikuttaa ohjausvaihdetta.
Ohjauspylvään säätövipu
Ohjauspylvään asennon voi säätää.
Kokoonpainuva akseli
Törmäyksen voimasta painuu kasaan ja auttaa
siinä ettei kuski loukkaannu hirveästi.
Ristinivelliitäntä
Ohjauspylväs on kiinni ohjausvaihteessa ristinivelliitännällä.
Ohjauspylvään joustoliitos
Joustaa kolarissa.
Ohjausvaihde
Ohjausvaihde muuttaa liikkeen renkaille sopivaksi.
Raidetanko
Siirtää liikkeen renkaille.
Raidetangon pää
Raidetangon päät on kiinni renkaissa.
Ackermannin ihannevierintä tarkoittaa, että eturenkaitten sisempi rengas kääntyy enemmän kuin ulompi rengas kuten kuvasta näkyy.
Auraus: Renkaat on suunnattu auton keskipisteeseen.
Haritus: On päinvastoin aurauksen kanssa.
Camber-kulma tarkoittaa: Renkaan pystysuoran akselin ja auton pystysuoran akselin välistä kulmaa.
Caster-kulma tarkoittaa: Olka-akselin etukallistuma.
Kiitos tästä, kiva nähdä että miltä mikäkin osa näyttää. Meillä tuo raidetangon pää olisi hakusessa, se kun tulisi meidän Audiin vaihtaa. Varmasti saa naapurilta onneksi apua siihen. https://www.korpiauto.fi/kaikki-tarvittavat
VastaaPoista